Siapa kita di sisi Allah Yang Maha Kuasa...

Maksudnya: "Dan apakah orang-orang yang kafir tidak mengetahui bahwasanya langit dan bumi itu keduanya dahulu adalah suatu yang padu, kemudian Kami pisahkan antara keduanya. Dan dari air Kami jadikan segala sesuatu yang hidup. Maka mengapakah mereka tiada juga beriman?" (QS Al-Anbiya' : 30)

Betapa hebatnya kuasa Allah Azza Wajalla...mencipta alam ini secara berperingkat...orang orientalis percaya bahawa alam ini terjadi dgn sendirinya,walhal Allah menjadikan alam ini secara berperingkat. Bermula dgn letupan oleh bintang yg dipanggil dengan teori BIG BANG, kemudian selepas 3 saat,letupan tadi berubah menjadi'energy & exotic particles'. Selepas 3 minit 24 saat,energy ini bertukar menjadi 'proton & neuron'...selepas itu,ia bertukar menjadi 'hydrogen & helium'. Setelah terjadinya kejadian tersebut....barulah terbentuknya'stars & proto galaxy'. Selepas 5 peringkat ini Allah jadikan dgn penuh hikmah,kemudian terjadinya 'universe' atau dikenalpasti sebagai alam semesta tempat kita semua diami sekarang. Tapi yakin dan pastilah bahawa galaksi bima sakti yg kita diamai ini sebenarnya terdapat lebih berjuta-juta galaksi lain yg terdapat di'outer space'. Kalau anda masih tak percaya mari lihat foto ini.......

FJnyWrCjujo/Ty_n_RlkFgI/AAAAAAAAADQ/CumAYtIBuEQ/s1600/history.bigbang.jpg">


Jadi,apa perasaan anda bila lihat gambar ini? Tak terasa ke yang kita ini terlampau kerdil disisi Allah Yang Maha Esa. Tapi mengapa kita masih ingin melakukan banyak kerosakan di muka bumi Allah ini. Benarlah firman Allah dalam Al Quran yang mulia yang bermaksud :

"Kerosakan telah nampak di darat dan di laut kerana tangan-tangan manusia sendiri mengusahakan, supaya Dia merasakan kepada mereka sebahagian daripada apa yang mereka buat, supaya mereka kembali." (30:41)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...